دانلود فایل پکیج (پروتکل) مدیریت خشم

Published on Author adminwebLeave a comment

پکیج (پروتکل) مدیریت خشم

پکیج (پروتکل) مدیریت خشم در 71 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
بازدید ها 120
فرمت فایل doc
حجم فایل 112 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 71

پکیج (پروتکل) مدیریت خشم

فروشنده فایل

کد کاربری 4084

کاربر

پکیج (پروتکل) مدیریت خشم در 71 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



· توضیحات ابتدایی :

آماده سازی در 12 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از 71 صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح جلسات درمانی به صورت کامل و مفصل برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

پشتیبانی 09191809834 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

جلسه اول

نمای کلی جلسه اول

  • دستورالعمل هایی برای رهبران گروه
  • نکات مطرح شده

– هدف و دید کلی

– قوانین گروه

– مشکل خشم : تعدادی تعاریف عملیاتی

– افسانه های مربوط به خشم

– خشم به عنوان یک پاسخ عادتی

– شکستن عادت خشم

– معرفی شرکت کنندگان

– مقیاس خشم

  • تکالیف خانه

دستورالعمل هایی برای رهبران گروه

در اولین جلسه، به معرفی هدف، دید كلی، قوانین گروه، چهارچوب مفهومی و اساس درمان مدیدیت خشم می پردازیم. اكثر زمان این جلسه صرف معرفی اطلاعات مفهومی و مشخص كردن اینكه اعضای گروه آن را درك كرده اند، می شود. سپس رهبر گروه، از اعضای گروه می خواهد خود را معرفی کرده و مقیاس خشم را معرفی می کند.

نكات مطرح شده

(از نوشته زیر استفاده كنید یا آن را در كلماتتان قرار دهید.)

هدف و overview دید كلی

  1. یادگیری مدیریت كردن خشم
  2. متوقف كردن خشونت یا تهدید به خشونت
  3. ایجاد كردن خود كنترلی روی تفكرات و اعمال
  4. دریافت كردن حمایت و بازخورد از دیگران

قوانین گروه

  1. امنیت گروه: اجازه هیچ خشونت یا تهدیدی نسبت به كاركنان و دیگر اعضای گروه داده نمی شود. مهم است كه اعضا، گروه را به عنوان مكان امنی درک نمایند كه می توانند تجربیات و احساساتشان را بدون تهدید كردن یا امكان صدمه فیزیكی سهیم شوند.
  2. راز داری: اعضای گروه نباید بیرون از گروه در مورد آنچه كه اعضای گروه در طی جلسات گروهی مطرح می كنند، بحث كنند. هر چند برای رازداری محدودیت هایی وجود دارد. در هر ایالتی ، قوانین سلامت معین می كند كه چطور و چه هنگام متخصصان باید اعمال معینی را به مراجع مربوطه گزارش دهند . این اعمال ممكن است شامل هر نوع سوء استفاده جنسی یا فیزیكی شود كه به كودكان كمتر از 18 سال و افراد بالاتر از 65 سال یا بزرگسالان وابسته تحمیل شود . بزرگسال وابسته شخصی است كه بین 18 تا 64 سال سن دارد و دارای محدودیتهای ذهنی و جسمی است به گونه ای كه تواناییش را برای انجام فعالیت های بهنجار یا دفاع كردن از حقوقش محدود می كند . گزارش كردن سوء استفاده از این اشخاص ، جایگزین قوانین رازداری می شود كه مراجع یا متخصصان با آن درگیر هستند . اگر یكی از اعضای گروه ، عضو دیگری را تهدید به كشتن یا صدمه فیزیكی كند ، گروه موظف است طبق قانون تاراثوف ، جلسه را تعطیل ، جلسه دادرسی را تشكیل و برای آگاهی دادن به قربانی مورد سوء قصد و برای اطلاع دادن پلیس ، شهادت دهد .
  3. تكالیف خانگی : تكالیف مختصر خانگی هر هفته ارائه خواهد شد . انجام دادن تكالیف خانگی ، مهارتهای مدیریت خشم اعضای گروه را بهبود خواهد بخشید و به آنها اجازه خواهد داد حداكثر استفاده را از تجربه گروه ببرند . مدیریت خشم مثل اكتساب هر نوع مهارتی نیاز به زمان و تمرین دارد . تكالیف خانگی فرصتی را برای ایجاد مهارت و پالایش فراهم می كند .
  4. غیبت ها و كنسل كردنها : اعضا زمانی كه نمی توانند در جلسه شركت كنند باید رهبر گروه را با تماس تلفنی یا هر طریق دیگری درجریان بگذارند . به خاطر میزان و مقدار اطلاعات در هر جلسه ، اعضا از 12 جلسه بیشتر از 3 جلسه را نباید غیبت كنند . اگر یكی از اعضا بیشتر از 3 جلسه غیبت كند ، قادر نخواهد بود كه به اندازه كافی مهارت ها و مفاهیمی را كه برای مدیریت خشم موثر و ضروری است ، ایجاد كرده ،تمرین كند و به كار برد . وی می تواند به شركت كردن در جلسات گروه ادامه دهد اما این عضو گروه ، مدرك تكمیل را دریافت نخواهد كرد . وی می تواند در صورتی كه مكان دیگری قابل دسترس باشد ، به جلسات دیگری بپیوندد .

5.محروم كردن : رهبر گروه حقی را به نام محروم كردن نگه می دارد. اگر خشم یكی از اعضای گروه به صورت غیر قابل كنترلی افزایش پیدا كند، رهبر از آن عضو درخواست خواهد كرد كه از عنوان و بحث فاصله بگیرد. یعنی اینكه آن عضو، در طی استراحت اعضای گروه، فوراٌ صحبت دربارۀ بحثی كه باعث شد خشم او افزایش پیدا كند را متوقف خواهد كرد. اگر خشم شركت كننده به گونه ای افزایش پیدا كرده است كه نمی تواند نشستن در گروه را تحمل كند، رهبر ممكن است از فرد درخواست كند كه گروه را برای 5 تا 10 دقیقه یا تا زمانی كه می تواند خونسرد باشد، ترك كند. سپس از فرد در برگشت به گروه استقبال شده در نتیجه می تواند ادامه بحث در گروه را تحمل كند.

محروم كردن یك راهكار مدیریت خشم موثری است و با جزئیات بیشتر بعداٌ در این جلسه و در جلسه 3 بحث خواهد شد. در نهایت اعضای گروه یاد خواهند گرفت هنگامی كه احساس می كنند ممكن است كنترلشان را در نتیجۀ افزایش خشم از دست بدهند، خودشان محروم كردن را فراخوانی كنند. هر چند كه ضروری است كه رهبر، محروم كردن را ایجاب كرده و اعضای گروه با این قاعده موافق باشند. این قاعده كمك می كند كه مطمئن باشیم گروه در مكان امنی برای بحث كردن و سهیم شدن تجربیات و احساساتش به سر می برند. بنابراین عدم موافقت با قاعده محروم كردن ممكن است منجر به پایان گروه شود.

6. بازگشت ها: اگر شركت كننده در طی ثبت نامش در گروه بازگشت داشته باشد، از گروه اخراج نمی شود. هر چند اگر شركت كننده مكرراٌ بازگشت داشته باشد، از او درخواست خواهد شد كه دوباره شروع به درمان كرده و به محیط درمانی شدیدتری ارجاع داده خواهد شد.

مشكل خشم : تعدادی تعریف عملیاتی

خشم ، به عنوان یك حس کلی، یك احساس یا عاطفه است كه در دامنه ای از ناراحتی تا خشم و غضب یا دیوانگی قرار دارد. خشم یك پاسخ طبیعی به شرایطی است كه ما احساس ترس یا تهدید می كنیم، معتقدیم به ما صدمه وارد خواهد شد یا فردی نگرانی های غیر ضروری در مورد ما دارد. همچنین ممكن است زمانی خشمگین شویم كه احساس كنیم شخص دیگری قصد تهدید یا صدمه زدن را دارد مثلا ً كودك یا فردی نزدیك به ما را كشته اند. به علاوه خشم ممكن است در نتیجۀ ناكامی، زمانی كه به نیازها و تمایلات و اهدافمان دست نیافته ایم باشد. زمانی كه خشمگین می شویم ممكن است شكیباییمان را از دست داده و به گونه ایی تكانشی ، تجاوزكارانه و جابرانه عمل كنیم.

اغلب، مردم ، خشم را با پرخاشگری اشتباه می كنند. پرخاشگری رفتاری است كه در آن قصد آسیب رساندن به دیگران و صدمه زدن به اموال وجود دارد. این رفتار می تواند شامل استفاده نادرست از كلمات، تهدید كردن یا ترساندن، یا رفتارهای خصمانه باشد. از طرف دیگر، خشم یك عاطفه است كه ضرورتا ً منجر به پرخاشگری نمی شود. بنابراین شخص می تواند خشمگین باشد بدون اینكه به صورت پرخاشگرانه عمل كند.

یك اصطلاح مرتبط با خشم و پرخاشگری، خصومت است . خصومت به مجموعه ای از نگرش ها و قضاوت ها اشاره دارد كه رفتارهای پرخاشگرانه را برمی انگیزد. در حالیكه خشم یك عاطفه است و پرخاشگری یك رفتارست خصومت یك نگرش است كه شامل متنفر بودن از دیگران و ارزیانی منفی آنها می باشد.

در این گروه، مراجعان، راهكارها و تكنیك های كمك كننده ای را برای مدیریت خشم، بیان خشم به شیوه ای دیگر، تغییر نگرش های خصمانه، و پیشگیری از اعمال پرخاشگرانه مثل استفاده نادرست كلمات و خشونت را یاد خواهند گرفت.

چه زمانی خشم مشكل محسوب می شود؟

خشم زمانی به عنوان مشكل محسوب می شود كه خیلی شدید احساس شود، خیلی فراوان احساس شود، یا به گونه ای نامناسب بیان شود. احساس خشم خیلی شدید یا خیلی فراوان، نهایت آسیب فیزیكی را در بدن باعث می شود . در طی دوره های فراوان و طولانی شدۀ خشم ، بخش های معینی از سیستم عصبی خیلی زیاد برانگیخته می شوند. در نتیجه فشار خون و ضربان قلب افزایش یافته و برای دوره های طولانی افزایش یافته باقی می ماند. این فشار ممكن است تعدادی مشكلات سلامتی متفاوتی را مثل پرتنشی ( فشار خون بالا )، بیماری قلب و كارامدی كاهش یافته سیستم ایمنی را ایجاد كند. بنابراین از دیدگاه سلامتی، اجتناب از بیماری جسمی، یك انگیزه برای كنترل نمودن خشم است.

دلیل اجباری دیگر برای كنترل خشم ، مربوط به نتایج منفی كه در نتیجه بیان نامناسب خشم می باشد ، است. در نهایت خشم ممكن است منجر به خشونت یا پرخاشگری فیزیكی شود كه آن می تواند منجر به نتایج منفی متعددی از جمله دستگیر شدن یا زندانی شدن، آسیب فیزیكی دیدن، تلافی كردن ، از دست دادن عشق دیگری ، منصرف شدن از درمان سوء مصرف مواد یا برنامه خدمات اجتماعی ، یا احساس گناه و شرمندگی یا پشیمانی كردن ، شود.

حتی زمانی كه خشم منجر به خشونت نشود، بیان نامناسب خشم مثل استفاده نادرست از کلمات یا ترساندن یا تهدید به رفتاری كردن اغلب منجر به پیامدهای منفی می شود. برای مثال این احتمال وجود دارد كه در دیگران، ترس، رنجش و فقدان اعتماد نسبت به آنانی كه آنها را در معرض طغیانهای خشم قرار داده اند ایجاد كند، كه ممكن است باعث بیزاری اعضای خانواده و دوستان و همكاران از وی شود.

نتایج و پیامدها

بیان نامناسب خشم در ابتدا نتایج ظاهری بسیاری دارد. یكی از نتایجش این است كه آنها را قادر می سازد دیگران را از طریق رفتار تهدید آمیز یا پرخاشگرانه كنترل و اداره كنند : دیگران ممكن است با درخواست های فرد موافقت كنند زیرا از تهدیدهای كلامی یا خشونت می ترسند. نتیجه دیگر رهایی از تنش است كه زمانی اتفاق می افتد كه فرد خشمش را تخلیه کرده و به گونه ای پرخاشگرانه عمل كرده است. فردی ممكن است بعد از فوران خشم احساس بهتری كند و فرد دیگری ممكن است احساس بدتری كند.

هر چند بالاخره این نتایج اولیه منجر به پیامدهای منفی می شود. به همین دلیل آنها، نتایج “ظاهری” نامیده می شوند زیرا پیامدهای منفی داز مدت بسیار مهمتر از فواید كوتاه مدت است. به عنوان مثال پدری را در نظر بگیرید كه فرزندش را با استفاده از تن خشمناك صدا وادار به موافقت با درخواستش می كند. این رفتارها به كودكانی اشاده دارد كه اگر آنها فرمانبردار یا مطیع نباشند، آزار بدنی دریافت خواهند كرد. نتیجه فوری برای پدر این است كه بچه ها از دستوراتش پیروی و اطاعت می كنند. اما پیامد دراز مدت آن ممكن است این باشد كه بچه ها یاد می گیرند از او بترسند یا متنفر باشند و از لحاظ عاطفی از او جدا باشند . همان طور كه بزرگتر می شوند ممكن است از تماس با او اجتناب كنند یا از دیدن او امتناع كنند.

افسانه هایی دربارۀ خشم

افسانه 1: خشم وراثتی است. یك تصور غلط یا افسانه این است كه خشم وراثتی است و نمی توانیم تغییرش دهیم. گاهی اوقات است كه ما از افراد می شنویم كه می گویند ” من خشمم را از پدرم به ارث برده ام به همین دلیل است كه این گونه هستم. ” این جمله اشاره دارد به این كه خشم یك مجموعه ای از رفتارهای ثابت و غیرقابل تغییر است. هر چند كه شواهد مطالعات تحقیقاتی نشان می دهند كه افراد با یك مجموعه شیوه های معینی از بیان خشم به دنیا نمی آیند. بلكه یافته ها نشان می دهند كه چون بیان رفتاری خشم آموخته شده است ، روشهای مناسب تر بیان خشم نیز می تواند آموخته شود.

به خوبی ثابت شده است كه بیشتر رفتار افراد با مشاهده كردن دیگران به وی‍‍ژه افراد با نفوذ آموخته می شود. این افراد شامل والدین ، اعضای خانواده و دوستان می شود. اگر بچه ها ، والدینی را مشاهده كنند كه خشمشان را از طریق اعمال پرخاشگرانه مثل استفاده نامناسب از كلمات و خشنونت بیان می كنند، به احتمال زیاد یاد خواهند گرفت كه به شیوه مشابهی خشمشان را بیان كنند. خوشبختانه این رفتار می تواند با یادگیری شیوه های مناسب و جدید بیان خشم تغییر یابد. ضرورتی ندارد كه به بیان خشم با شیوه های خصمانه و پرخاشگرانه ادامه دهیم .

افسانه 2 : خشم به طور خودكار منجر به پرخاشگری می شود. افسانه مرتبط شامل این تصور غلط است كه تنها راه موثر برای بیان خشم ، پرخاشگری است. به طور معمول تصور شده است كه خشم چیزی است كه توسط طغیان پرخاشگرانه ایجاد و افزایش می یابد. اما همان طور كه بیان شده است خشم ضرورتا ً منجر به پرخاشگری نمی شود. در حقیقت مدیریت موثر خشم توسط یادگیری مهارتهای ابراز وجود ، تغییر خودگویی خصمانه و منفی ، به چالش كشیدن عقاید نامعقول ، و به كار گیری تنوعی از راهبردهای رفتاری امکان پذیر می باشد. این مهارتها ، تكنیك ها و راهبردها در جلسات بعدی بحث خواهد شد.

افسانه 3 : مردم برای بدست آوردن هرآنچه می خواهند، باید پرخاشگر باشند. بسیاری از افراد ابراز وجود را با پرخاشگری اشتباه می كنند. هدف پرخاشگری غلبه پیداكردن ، ترساندن ، صدمه زدن یا آسیب رساندن به دیگری برای برنده شدن، به هر قیمتی است. برعكس هدف ابراز وجود این است كه احساسات خشم را به گونه ای بیان كنیم كه نسبت به دیگران احترام آمیز باشد. به عنوان مثال اگر شما به خاطر اینكه دوستی مكررا ً‌دیر سر ملاقات می آید ، ناراحت هستید می توانید با وقیحانه فریاد زدن و name-calling پاسخ دهید. این رویكرد ، به جای اینكه تلاشی برای نشان دادن رفتاری باشد كه شما ناكام یا عصبانی شده اید، حمله به شخص مقابل است.

یك شیوه به كارگیری ابراز وجود می تواند این باشد كه بگویید ” زمانی كه شما برای ملاقات با من دیر می آیید من واقعا ً ناامید می شوم. من دوست دارم كه شما اغلب اوقات به موقع بیایید.” این جمله احساسات ناكامی و نارضایتی شما را بیان كرده و در مورد اینكه چطور دوست دارید شرایط تغییر كند ، گفتگو می كنید. این بیان ، شخص دیگر را شرمنده یا تهدید نمی كند و شانس صدمه عاطفی ایجاد شده را به حداقل می رساند. ما درباره مهارت های ابراز وجود با جزئیات بیشتر در جلسه 7 و 8 صحبت می كنیم .

افسانه 4 : ییرون ریختن خشم همیشه خوشایند یا پسندیده است . سالیان درازی اعتقاد عمده در بین متخصصان سلامت روان و مردم عادی این بود كه بیان پرخاشگرانه خشم مثل جیغ زدن یا كوبیدن روی بالش ، درمانی و سالم است. اما مطالعات تحقیقاتی فهمیده اند كه مردمی كه به صورت پرخاشگرانه خشمشان را برونریزی می كنند به سادگی بیشتر عصبانی می شوند . به عبارت دیگر برونریزی خشم به شیوه پرخاشگرانه ، رفتار پرخاشگری را تقویت می كند.

پرخاشگری به عنوان یك پاسخ عادتی

نه تنها بیان خشم یادگرفتنی است بلكه می تواند یك پاسخ مانوس ، روزمره ، و قابل پیش بینی در گستره ای از شرایط باشد. زمانی كه خشم به طور فراوان و به صورت پرخاشگرانه نشان داده می شود، می تواند یك عادت غیرانطباقی باشد زیرا منجر به پیامدهای منفی می شود. طبق تعریف عادتها مكررا ً و بدون تفكر انجام می شوند . افراد با مشكلات در مدیریت خشم ، اغلب به عنوان افرادی با بروز دادن پرخاشگرانه خشم برای حل كردن مشكلاتشان ، بدون تفكر درباره پیامدهای منفی ای كه ممكن است از آن رنج ببرند یا ممكن است اثرات ناتوان كننده ای روی اطرافیانشان داشته باشند ، طبقه بندی می شوند.



وقایع و نشانه ها

چهار چوب مفهومی برای درك خشم

جلسه دوم

نمای كلی از جلسه دوم :

  • دستورالعمل هایی برای رهبرهای گروه
  • نكات پیشنهاد شده

وقایعی كه شلیك كننده خشم هستند

نشانه هایی برای خشم

  • توضیح دادن روش check-in ( درون وارسی)

دستورالعمل هایی برای رهبرهای گروه

این جلسه به اعضای گروه آموزش می دهد كه چطور سیکل خشم را تجزیه و تحلیل كرده و وقایع و نشانه هایی كه نشان دهنده افزایش خشم می باشند ، شناسایی كنند. شروع جلسه با check in ( به دنبال تكلیف خانگی از هفته گذشته، اعضای گروه بالاترین سطح خشمی كه روی مقیاس خشم در طی هفته گذشته دریافت كرده اند را گزارش می دهند.) بوده و به دنبال آن معرفی و بحث در مورد وقایع و نشانه ها می باشد. یك راهكار check-in (درون وارسی ) كاملتری در جلسه سوم بعد از اینكه اعضا برای شناسایی وقایع و نشانه های ویژه برانگیزاننده خشم كه نشان دهنده افزایش خشم است ، آموزش داده شدند ، به كار برده خواهد شد.

بعد از راهكار check-in ، از اعضای گروه درخواست می شود كه وقایع ویژه ای كه برانگیزنده خشمشان است را لیست كنند. توجه ویژه ای داشته باشید كه به آنها در تمایز بین وقایع و تعبیر و تفسیرشان از این وقایع كمك كنید. وقایع به حقایق اشاره دارد. تعبیر و تفسیر به عقاید ، قضاوت ارزشی یا درك از وقایع اشاره دارد. مثلا ً عضوی از گروه ممكن است بگوید ” رئیسم از من انتقاد می كند چون او منو دوست ندارد. ” توجه داشته باشید كه واقعه ویژه، این بود كه رئیس، از عضو گروه انتقاد می كرد و این عقیده كه رئیسش او را دوست ندارد یك تعبیر و تفسیر است كه ممكن است درست باشد یا نباشد.

از تفاوت های جنسی آگاه باشید. شركت كنندگان زن اغلب روابط با دوست پسرشان یا شریكشان یا نگرانی های والدینشان را به عنوان وقایعی كه برانگیزنده خشمشان می باشد ، شناسایی می كنند. اما مردان ممكن است به ندرت این مباحث را به عنوان برانگیزنده شناسایی كنند.

بالاخره چهار نشانه برای طبقات خشم حضور دارد . بعد از توصیف هر طبقه ، از اعضای گروه می خواهید كه مثال بزنند. مهم است كه تأكید كنیم نشانه ها ممكن است برای هر فردی متفاوت باشد. اعضا باید نشانه هایی را شناسایی كنند كه نشان دهنده افزایش خشمشان است.

نكات مطرح شده

( از نوشته زیر استفاده كنید یا آن را در كلماتتان قرار دهید.)

وقایعی كه برانگیزاننده خشم هستند.

زمانی كه عصبانی می شوید واقعه ای وجود دارد كه خشمتان را برانگیخته است . مثلا ً ممكن است زمانی عصبانی شوید كه اتوبوس دیر كرده است ، در صف فروشگاه خواروبار فروشی منتظر هستید یا همسایه با صدای استریوی خیلی بلندی می نوازد. وقایع هرروزی مانند اینها می توانند خشمتان را برانگیزند.

اغلب اوقات ، وقایع خاصی، حوزه های حساسی را در زندگیتان تحت تأثیر قرار می دهند. این حوزه های حساس یا ” پرچم های قرمز ” به مباحث با دوامی (long-standing) اشاره دارد كه به آسانی می تواند منجر به خشم شود. مثلا ً بعضی از ما ممكن است مثل بچه ها آهسته بخوانیم یا نسبت به توانایی خواندنمان حساس شده باشیم . علی رغم اینکه ممكن است هم اكنون به خوبی، مانند افراد بزرگسال بخوانیم ، ممكن است همچنان نسبت به این موضوع حساس باشیم . این حساسیت ممكن است زمانی آشكار شده باشد كه فردی به ما در حالیكه در حال كامل كردن یك درخواست نامه یا بررسی كردن یك یادداشت هستیم ، انتقاد کرده و ایراد گرفته زیرا ممكن است احساس كنیم كه همانند دوران كودكیمان مورد انتقاد یا قضاوت قرار گرفته ایم . این حساسیت نیز ممكن است خودش را به روشی مستقیم تر نشان دهد مثلا ً زمانی كه شخصی ، ما را ” كند ” یا ” احمق ” خطاب كند.

علاوه بر وقایعی كه در اینجا و اكنون تجربه شده اند ، ممكن است وقایعی از گذشته تان كه شما را عصبانی كرده است را نیز بازیابی كنید. مثلا ً ممكن است شما به خاطر آورید كه چطور بعد از اینكه خانه را برای قرار ملاقات مهمی ترك می كردید ، به نظر می رسید همیشه اتوبوس دیر می آید . فقط فكر كردن در مورد اینكه چگونه اتوبوس در گذشته دیر می كرده است ، می تواند شما را در حال حاضر عصبانی كند. مثالی دیگر كه ممكن است در آن زمان شما یاددآوری كنید شرایطی است كه عضوی از خانواده به شیوه ای به شما آسیب رسانیده یا به شما خیانت كرده است. به خاطر آوردن این شرایط یا این عضو خانواده می تواند عددتان را روی مقیاس خشم بالاببرد. در اینجا مثالهایی از وقایع یا مباحثی است كه می تواند برانگیزنده خشم باشد متذکر می شویم :

  • انتظار طولانی برای ملاقات دكترتان
  • تراكم ترافیك
  • دوستی در مورد موضوع حساسی جك بگوید
  • دوستی پولی را كه از شما قرض گرفته برنگرداند
  • به اشتباه تهمت زدن
  • تمیز كردن ظرف غذای شخص دیگری
  • داشتن یك هم اتاقی نامرتب
  • داشتن همسایه ای كه با صدای استریوی خیلی بلندی می نوازد
  • در زمان تلفن كردن، برای مدت زمان طولانی روی حالت انتظار قرار گرفتن
  • اشتباه دادن آدرس مسیری
  • شایعه پراكنی نادرست در مورد عودتان
  • پول یا دارایی را از شما دزدیدن

طرح های كنترل خشم

كمك كردن به اعضای گروه در ایجاد یك طرح برای كنترل كردن خشم .

جلسه سوم

نمای كلی جلسه سوم

  • دستورالعمل هایی برای رهبران گروه
  • روش درون وارسی check-in
  • نكات مطرح شده

طرح های كنترل خشم

آرامش بخشی از طریق تنفس

  • تكالیف خانگی

دستورالعمل هایی برای رهبران گروه

در این جلسه شروع به آموزش راهكارهای رفتاری شناختی به اعضای گروه برای كنترل كردن خشمشان می كنیم . تا كنون شركت كنندگان یادگیری اینكه چطور خشمشان را بررسی كرده و رویدادهای برانگیزاننده خشمشان را شناسایی كنند ،‌ شروع كرده بودند . با توجه به این ، كمك به آنها برای ایجاد خزانه ای از راهكارهای مدیریت خشم مهم است . این خزانه و مجموعه راهكارها اصطلاحا ً طرح كنترل خشم نام دارد . این طرح باید از راهكارهای فوری ، آنهایی كه می توان در اوج لحظه ای كه خشم سریعا ً در حال افزایش است به كار برد ،‌ و راهكارهای پیشگیرانه ، آنهایی كه می توان برای اجتناب از افزایش خشم قبل از آنكه شروع شود به كار برد ،‌ تشكیل شود . مهم است كه اعضا را به كاربرد راهكارهایی تشویق كنیم كه برای آنها بهترین كاربرد را دارد . بعضی بازسازی شناختی را ( مثل به چالش طلبیدن خود گویی خصمانه یا عقاید غیر منطقی ) بسیار موثر یافته اند . دیگران ممكن است استفاده از راهكارهایی مثل محروم کردن یا توقف فكر را ترجیح دهند . نكته مهم این است كه به اعضای گروه كمك كنیم تا طرح های كنترل خشمشان را فردی سازی كرده و به آنها كمك كنیم یا راهكارهایی را ایجاد نمایند كه با آنها راحت بوده و به سهولت از آنها استفاده خواهند كرد . در جلسات باقی مانده ،‌ شما كمك به اعضای گروه را برای ایجاد راهكارهای موثر در جهت كنترل كردن خشمشان و روشن كردن و تقویت كردن این راهكارها در طی روش درون وارسی check-in ادامه خواهید داد . شركت كنندگان باید به جستجوی حمایت و بازخورد از افرادی تشویق شوند كه می توانند به آنها در حمایت كردن از بهبودی شان ، از جمله راهكارهای مدیریت خشمی كه این شرایط را كاهش خواهند داد به جای اینكه افزایش دهند ، اعتماد كنند . شركت كنندگان باید به دنبال مشورت با یكدیگر و بیماران دیگری كه بهبود یافته اند و از اعضای شبكه های حمایت از جمله اعضای گروههای 12 گام ،‌ سرپرست های 12 گام یا اعضای گروه مذهبی باشند . به علاوه برای كمك كردن به اعضای گروهی كه شروع به ایجاد طرح های كنترل خشمشان كرده اند ،‌ جلسه را با روش درون وارسی check-in شروع كرده و با تمرینات تنفسی كه شكلی از آموزش آرامش بخشی است ، تمام می كنیم . قبل از هدایت كردن اعضا در تمرینات تنفسی از آنها سوال می كنیم كه آیا فردی اشكال متفاوت آرامش بخشی را تجربه كرده است . طیف تكنیك های آرامش بخشی را كه می تواند در دامنه ای از تمرینات تنفسی تا تصویر سازی هدایت شده باشد ، توصیف می كنیم . در گروه مطرح می كنیم كه دو تمرین آرامش بخشی ساده و كوتاه را تمرین خواهند كرد : آرامش بخشی تنفس عمیق و پیش رونده عضلانی . همچنین مطرح می كنیم كه تجربه نشان می دهد كه اعضای گروه به احتمال زیاد از اشكال ساده آرامش بخشی استفاده می كنند .


روش درون وارسی check-in

از اعضای گروه درخواست كنید كه بالاترین سطحی كه آنها در طی هفته گذشته در مقیاس خشم رسیده اند را گزارش دهند . مطمئن شوید كه آنها شماره 10 را برای شرایطی قرار می دهند كه كنترل خشمشان را از دست داده و پیامدهای منفی را تجربه كرده اند . از آنها بخواهید آن واقعه برانگیزاننده خشم كه منجر به بالاترین سطح خشمشان شده است را توصیف كند . به آنها كمك كنید تا نشانه هایی را كه در پاسخ به واقعه برانگیزاننده خشم اتفاق افتاده را شناسایی كنند و سپس این نشانه ها را در چهار مقوله نشانه ها طبقه بندی كنند .


……..

…………………

………………………………..



  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

پکیج (پروتکل) مدیریت خشم – ofmas.ir

ofmas.ir/product-61944-Package-anger-management-therapy.aspx

ذخیره شده

پکیج (پروتکل) مدیریت خشم در ۷۱ صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc. · توضیحات ابتدایی : آماده سازی در ۱۲ جلسه درمانی. طراحی شده به صورت آموزش گروهی. آماده شده در …

پکیج(پروتکل) کنترل خشم | فروشگاه فایل

nasrin.banooart.ir/a61944

ذخیره شده

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل مبانی نظری متغیر مربوطه به صورت کامل و شرح … راهنما، درمان گروهی شناختی رفتاری مدیریت خشم ۱۲ هفته ای را توصیف می کند .

پکیج(پروتکل) کنترل خشم | سِرمِت

cermet.ir/a61944/

ذخیره شده

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل مبانی نظری متغیر مربوطه به صورت کامل و شرح … راهنما، درمان گروهی شناختی رفتاری مدیریت خشم 12 هفته ای را توصیف می كند .

پروتکل درمان رفتاری – شناختی پرخاشگری – سایت علمی …

www.master-phd.ir/index…/پروتکل…/266-پروتکل-درمان-رفتاری-شناختی-پرخاش…

ذخیره شده

که غالباً با افکار و ادراکات نادرست، برانگیختگی جسمی و تمایل فزاینده برای انجام رفتارهای کلامی و یا حرکتی که ازلحاظ فرهنگی ناپسند است، مشخص می‌شود. خشم …

پروتکل مداخله درمان شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی برای …

www.irantahgig.ir/?p=60989

ذخیره شده

مشابه

۲۹ آبان ۱۳۹۴ – پروتکل مداخله درمان شناختی رفتاری مبتنی بر ذهن آگاهی برای مدیریت خشم در سال 2007 در دانشگاه فیلادلفیا آماده شده و آماده دانلود از سایت ایران …

پروتکل مداخله آموزش ذهن آگاهی کوتاه مدت – سایت علمی و آموزشی …

www.irantahgig.ir/?p=73146

ذخیره شده

۸ دی ۱۳۹۴ – پروتکل مداخله آموزش ذهن آگاهی کوتاه مدت در سال 2014 توسط جودی نیلسن … ذهن آگاهی برای مدیریت خشم و پکیج مداخله کاهش استرس مبتنی بر ذهن آگاهی …

پکیج های درمانی روانشناسی – فایلکده

paperdl.skyf.ir/category/پکیج-های-درمانی-روانشناسی/

ذخیره شده

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل مبانی نظری متغیر مربوطه به صورت کامل و شرح …… راهنما، درمان گروهی شناختی رفتاری مدیریت خشم 12 هفته ای را توصیف می كند .

پکیج (پروتکل) خانواده درمانی به شیوه شناختی رفتاری

filenabe.rzb.h5h.ir/post676756.html

ذخیره شده

پکیج (پروتکل) خانواده درمانی به شیوه شناختی رفتاری در 64 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc … http://ofmasweblog.ofmas.ir/product-423488-Package-(protocol)-cognitivebehavioral-family-ther.aspx … دانلود فایل ( پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه … aris.rayapaperi.ir/?p=3794 ذخیره شده …… مدیریت سایت: فیلم دوبله

پروتکل روانشناسی | ایران پژوهش

https://www.iranpajohesh.com/پروتکل-روانشناسی.html

ذخیره شده

دانلود انواع پکیج ها و پروتکل های آموزشی و جلسات آموزشی گوناگون در حوزه روانشناسی و … دانلود پروتکل جلسات آموزشی مهارت های مقابله و مدیریت استرس و توانایی های …

تازه نوشته ها

www.parsiblog.com/General/NewNoteList.aspx

ذخیره شده

پکيج (پروتکل) فرزند پروري, 65. تعبير خواب مرد 66. … پکيج (پروتکل) آموزشي درما 70. پکيج (پروتکل) … پکيج (پروتکل) مديريت خشم 74. پکيج (پروتکل) …

پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری | …

ofmas.eteco.ir/پکیج-پروتکل-مدیریت-استرس-به-شیوه-شناخت/

ذخیره شده

۱۲ دی ۱۳۹۵ – فایل دانلودی با عنوان ((پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری)) می توان شما را در جهت رسیدن به اهداف تحقیقاتتان یاری رساند .

دانلود پاورپوینت مهارت های کنترل خشم | کلینیک تخصصی …

clinicalpsychology.ir/دانلود-پاورپوینت-مهارت-های-کنترل-خشم/

ذخیره شده

مشابه

بسم الله الرحمن الرحیم فایل پاورپوینت اختصاصی وب سایت کلینیک تخصصی روان شناسی بالینی با موضوع آموزش مهارت های کنترل خشم.

پروتکل ها و پکیج های درمان روانشناختی – تبریز سی بی تی

tabrizcbt.com/?product_cat=درمان-های-روانشناختی

ذخیره شده

پروتکل ها و پکیج های درمان روانشناختی. پروتکل و پکیج های درمان روانشناختی تهیه شده با نظارت اساتید دانشگاه. نمایش یک نتیجه. مرتب سازی بر اساس محبوبیت …

همه دانشکده ها – سامانه بانک اطلاعات پایان نامه – دانشگاه آزاد …

thesis.iauctb.ac.ir/fa/thesis

مشابه

10, افزایش طول عمر شبکه‌های حسگر بی‌سیم به ‌وسیله‌ی پروتکل مسیریابی کارآمد …… 949, تاثیر مدیریت استرس بر بهره وری کارکنان و عملکرد شعب منتخب بانک …

” رفتار درمانی شناختی” (CBT) – Royal College of Psychiatrists

www.rcpsych.ac.uk › Health Advice › Translations

ذخیره شده

مشابه

CBT همچنین میتواند درمواردی که فرد دچار مشکلاتی از قبیل عدم قدرت کنترل خشم یا خود کم بینی و حتی …. برای غلبه بر اضطراب ، شما نیاز به مقابله با آن رادارید.

Tabtiz university of medical sciences

congress.tbzmed.ac.ir/6child/Archive

ذخیره شده

مشابه

تاثیر آموزش مدیریت استرس به شیوه شناختی- رفتاری بر تصور از خود، …. اثر بخشی پروتکل فوردایس بر بهبود مؤلفه های معروف سلامت روان دانش آموزان تک والدی.

[PDF]بررسی تاثیر آموزش راهبردهای تنظیم هیجان بر اساس مدل گراس …

ijrn.ir/article-1-165-fa.pdf

ذخیره شده

ﻣﻨﺠﺮ ﺑﻪ ﺷﮑﺴﺖ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺣﺎﻻت ﻋﺎﻃﻔﯽ و ﻫﯿﺠﺎﻧﯽ. در. اﯾﻦ …. ﮐﻪ رﻓﺘﺎرﻫﺎي ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮاﻧﻪ را ﺑﺮ ﻣﯽ اﻧﮕﯿﺰاﻧﺪ. ؛. ﺑﻪ ﻋﺒﺎرﺗﯽ. ﺧﺸﻢ ﯾﮏ. ﻫﯿﺠﺎن و ﭘﺮﺧﺎﺷﮕﺮي ﯾﮏ رﻓﺘﺎر اﺳﺖ …. ﺧﻼﺻﻪ ﭘﺮوﺗﮑﻞ آﻣﻮزش ﺗﻨﻈﯿﻢ ﻫﯿﺠﺎن ﮔﺮاس.

روانشناسی – مدرسه صبح رویش

sobhe-rooyesh.ir/content/3

ذخیره شده

… است که روی پکیج دهگانه ی مهارت های زندگی از جمله خودآگاهی، کنترل خشم، تصمیم … خلاق، همدلی، حل مساله، روابط بین فردی، مدیریت استرس و تفکر کار می کنند. …. که در آن مهارت های دهگانه زندگی به دانش آموزان آموخته میشود پروتکل کنترل خشم و کارگاه …

افق های نوین تحول دکتر علیرضا عابدین » درباره موسسه

doctorabedin.org/?page_id=32

ذخیره شده

مشابه

آموزش مدیریت در زمینه‌های استرس زمان و بحران; به کار گیری شیوه‌ی علمی و استخدام نیروی انسانی: …. ۲۳٫ Effectiveness of Integrated Group Training Package on Reducing … ۳۴٫ Providing a protocol based on Short Term Psychodynamic Sand Tray …

[PDF]The Effectiveness of Cognitive – Behavioral … – Armaghane …

armaghanj.yums.ac.ir/article-1-321-en.pdf

ذخیره شده

توسط A Kamkar – ‏2011 – ‏بیان شده در 13 یافته – ‏مقالات مرتبط
ﺍﺛﺮ ﺑﺨﺸﻲ ﺩﺭﻣﺎﻥ ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ. . ﺭﻓﺘﺎﺭﻱ. ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ. ﺍﺳﺘﺮﺱ. ﺑﺮ. ﺷﺪﺕ. ﻋﻼﻳﻢ. ﺑﻴﻤﺎﺭﺍﻥ ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺭﻭﺩﻩ ﺗﺤﺮﻳﻚ. ﭘﺬﻳ ….. ﻦ ﭘﺮﻭﺗﮑـﻞ ﺷـﺎﻣﻞ. ؛. ﺁﺭﺍﻡ ﺳـﺎﺯ. ،ﻱ. ﺑﺎﺯﺳـﺎﺯ …. 1-Statistical Package for Social Sciences.

[PDF]اصل مقاله (513 K) – فرهنگ مشاوره و روان درمانی

qccpc.atu.ac.ir/article_50_551ca5b3f1279533ebbfe5754c050c00.pdf

ذخیره شده

توسط اعظمی – ‏2013
اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گراس بر کاهش خشم … کننده مواد است و آموزش نحوه ابراز و مدیریت هیجانات به این افراد می ….. این پروتکل توسط جیمز.

[PDF]ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺸﻢ ﺑﺎ روﯾﮑﺮد ﺷﻨﺎﺧﺘﯽ – رﻓﺘﺎری در ﻧﻮ – Sid

www.sid.ir/fa/VEWSSID/J_pdf/68113830204.pdf

ذخیره شده

مشابه

اﯾـﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌـﻪ ﺑـﻪ ﺻـﻮرت ﮐﺎرآزﻣـﺎﯾﯽ روش: ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺧﺸﻢ در ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن ﻣﺆﺳﺴﻪای ﻣﯽﺑﺎﺷــﺪ. ﺑﺎﻟﯿﻨﯽ ﺑﺎ ﮔﺮوه ﺷﺎﻫﺪ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ و …. ﻫﺪف اﯾﻦ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺮوه درﻣﺎﻧﯽ (ﺑﺮ ﻃﺒﻖ ﭘﺮوﺗﮑﻞ ﺗﺪوﯾــﻦ. رﻓﺘﺎری ﺑﺮ ﮐﻨــﺘﺮل ﺧﺸـﻢ …

فروشگاه روانشناسی پروتکل مدیریت خشم

ravanshenasy.sellfile.ir/prod-255030-پروتکل+مدیریت+خشم.html

ذخیره شده

پروتکل مدیریت خشم. پرو تکل مدیریت خشم. همین حالا دانلود کنید. فقط 2000تومان. شامل جلسات آموزش کنترل خشم. اشتراک بگذارید: پرداخت اینترنتی – دانلود سریع …

دانلود (پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی) – تاپ سیمو

top.nikanasime.ir/farafile/دانلود-پکیج-پروتکل-طرحواره-درمانی/

ذخیره شده

۲۲ اسفند ۱۳۹۵ – با سلام،محصول دانلودی +{{پکیج (پروتکل) طرحواره درمانی}}+آماده ارائه به جویندگان عزیز میباشد. … برترین پکیج پکیج (پروتکل) درمانی آموزشی مهارت های زندگی – دانلود فایل کاربران … خرید آنلاین پکیج (پروتکل) مدیریت خشم.

دانلود فایل ( پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه …

aris.rayapaperi.ir/?p=3794

ذخیره شده

دوست عزیز سلام.به سایت ما خوش آمدید دوست گرامی سلام.برای مشاهده توضیحات کامل محصول دانلودی|| پکیج (پروتکل) مدیریت استرس به شیوه شناختی رفتاری || روی …

برترین فایل گزارش کارآموزی مهندسی شیمی در مجتمع …

afra.sitaarticlen.ir/برترین-فایل-گزارش-کارآموزی-مهندسی-شیم/

ذخیره شده

۱۴ فروردین ۱۳۹۶ – برترین پکیج گزارش کارآموزی مهندسی شیمی اصول طراحی یک واحد عملیاتی … نوشته‌ی بعدیپسین دانلود پکیج (پروتکل) مدیریت خشم -کامل و جامع.

پکیج (پروتکل) خانواده درمانی به شیوه شناختی رفتاری – …

telegram-instagram.ir/پکیج-پروتکل-خانواده-درمانی-به-شیوه-شنا/

ذخیره شده

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ – برای مثال پکیج آموزش مهارت های مقابله ای یا مدیریت خشم یا خانواده درمانی گروهی. ۸٫ …… متغیرهای آسیب زای شخصیتی در پروتکل درمانی بیماران …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *